خجسته:کلید مدیریت واحد شهری را باید به دست شهرداری سپرد

همدان نامه

همدان پایتخت تاریخ وتمدن

خجسته:کلید مدیریت واحد شهری را باید به دست شهرداری سپرد

 امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری خانه ملت، با مثبت ارزیابی کردن واگذاری شرکت‌های توزیع آب، برق و گاز به شهرداری‌ها بدون دریافت مطالبه، افزود: درصورت تحقق چنین امری، شهر از نابسامانی نجات پیدا می‌کند.

 نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با اجرای مدیریت واحدهای شهری، شهرداری به عنوان متولی اصلی، در صدر کار قرار گرفته و کلید تمام خدمات شهری به دست شهرداری‌ سپرده می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با بیان اینکه در حال حاضر خدمات‌رسانی در بخش آب، برق و گاز نابسامان است، عنوان کرد: شهرداری با قدرت و فعالیت‌های اثرگذارش می‌تواند وضعیت شرکت‌های توزیع را سامان بخشیده تا بعد از هر آسفالت خیابانی، شرکت‌ دیگری دوباره به کندن خیابان مشغول نشود.

وی متذکر شد: در مدیریت واحد شهری تمام هزینه‌ها به شهرداری واگذار می‌شود و این مجموعه به صورت خودگردان و مستقل در این زمینه تصمیم گیری می‌کند.

خجسته، در پاسخ به این سوال که آیا دولت می‌پذیرد تمامی هزینه‌ها و درآمدها به شهرداری اختصاص یابد، افزود: دولت چاره‌ای جز پذیرش ندارد، زیرا این طرح، قرار است از سوی کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس، بعد از بررسی‌ها و واکاوی‌های بسیار، به تصویب مجلس شورای اسلامی برسد.

نماینده مردم همدان، فامنین و قهاوند در مجلس نهم، درباره استقبال از طرح واگذاری شرکت‌های توزیع به شهرداری، تصریح کرد: خوشبختانه هم دولت و هم شهرداری از این طرح استقبال خوبی کردند، چراکه معتقدند این طرح منجر به ساماندهی شهری می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: در کشورهای پیشرفته، کانال آب، برق و گاز با طراحی و مدیریت خوبی انجام می‌گیرد که این موضوع می‌تواند مدیریت خوبی را در شهر حاکم کند.

طرح اصلاح موادی از قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ در کمیسیون شوراها وامور داخلی مجلس بررسی و کلیات آن به تصویب رسید، قرار است در این کمیسیون، در مورد واگذاری شرکت‌های توزیع همچون برق و آب بحث شود تا در صورت داشتن بدهی به شهرداری‌ها، این شرکت‌ها بدون دریافت مطالبه‌ای به شهرداری‌ها واگذار می‌شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





+ نوشته شده در  چهار شنبه 24 آبان 1391برچسب:,ساعت 10:35  توسط محمد گلزار